ПРО СПЕЦІАЛЬНІСТЬ

ОСВІТНЬО – ПРОФЕСІЙНА ПРОГРАМА «Музичне мистецтво» підготовки фахових молодших бакалаврів за спеціалізаціями «Академічний та народний спів» галузі знань 02 «Культура і мистецтво», за спеціальністю 025 «Музичне мистецтво» у Комунальному закладі «Херсонський фаховий коледж культури і мистецтв» Херсонської обласної ради.

Кваліфікації:
Основні:
Академічний спів 3479 – артист (ансамблю, хору)
Народне пісенне мистецтво 3476 – керівник аматорського колективу
Додаткові:
Академічний спів 3340 – викладач мистецької школи
Народне пісенне мистецтво 3479 – артист (ансамблю, хору)

Обсяг освітньої програми становить 180 кредитів ЄКТС.

Для спеціалізацій «Академічний спів», обов’язкова частина програми становить 150 кредитів ЄКТС (83,34 %). Обсяг вибіркової частини- 30 кредитів ЄКТС (16,67 %)

Для спеціалізації «Народний спів» обов’язкова частина програми становить 144 кредити ЄКТС (80%). Обсяг вибіркової частини – 36 кредитів ЄКТС (20 %)

Термін навчання для вступників на основі базової загальної середньої освіти 3роки 10 місяців (з одночасним виконанням освітньої програми профільної середньої освіти, тривалість здобуття якої становить два роки).

Термін навчання для вступників на основі повної загальної середньої освіти

2 роки 10 місяців (профільна середня освіта).

 

Обов’язкові компоненти ОП

Освітні компоненти, що формують загальні компетентності

ОК 1.1 Історія України

ОК 1.2 Українська мова (за професійним спрямуванням)

ОК 1.3 Іноземна мова (за професійним спрямуванням)

ОК 1.4 Основи психології та педагогіки

ОК 1.5 Історія мистецтв

ОК 1.6 Основи економічної теорії та підприємницької діяльності

ОК 1.7 Основи правознавства

ОК 1.8 Культурологія

ОК 1.9 Безпека життєдіяльності та охорона праці

ОК 1.10 Народознавство

ОК 1.11 Фізичне виховання (секційні заняття)

Освітні компоненти, що формують спеціальні компетентності

ОК 2.1 Теорія музики

ОК 2.2 Гармонія

ОК 2.3 Аналіз музичних творів

ОК 2.4 Сольфеджіо

ОК 2.5 Зарубіжна музична література

ОК 2.6 Українська музична література

ОК 2.7 Український музичний фольклор

ОК 2.8 Комп’ютерні технології в музиці

Спеціалізація Академічний спів

3479 артист хору, ансамблю

ОК 2.9 Спеціальний клас

ОК 2.10 Фортепіано

ОК 2.11 Клас ансамблю

ОК 2.12 Хоровий клас

ОК 2.13 Історія виконавства

ОК 2.14 Культура мови

Атестація здобувачів фахової передвищої освіти

ОК 2.15 Кваліфікаційний іспит

Додаткова кваліфікація

3340 викладач мистецької школи

ВК 1.1 Методика навчання співу

ВК 1.2 Методико –виконавський аналіз педагогічного репертуару

ВК 1.3 Педагогічна практика

Екзамени

Загальний обсяг обов’язкових компонентів(кількість кредитів)150

Спеціалізація «Народний спів»

3476 керівник аматорського колективу

ОК 2.9 Основи диригування та читання партитур

ОК 2.10 Хоровий клас та практика роботи з хором

ОК 2.11 Хорознавство та методика роботи з хором

ОК 2.12 Хорове аранжування

ОК 2.13 Фортепіано

ОК 2.14 Хорова література

ОК 2.15 Виробнича практика

Атестація здобувачів фахової передвищої освіти

ОК 2.16 Кваліфікаційний іспит

Додаткова кваліфікація

3479 артист хору, ансамблю

ВК 1.1 Постановка голосу

ВК 1.2 Клас ансамблю

Екзамени

Загальний обсяг обов’язкових компонентів (кількість кредитів)144

 

Вибіркові компоненти (за вибором здобувача освіти)

Вибір з каталогу освітніх компонентів

Спеціалізація «Академічний спів»

ВК 2.1 Основи філософських знань

ВК 2.1.1 Охорона праці в галузі

ВК 2.2 Соціологія

ВК 2.2.1 Тайм-менеджмент

ВК 2.3 Концертно –виконавська практика

ВК 2.3.1 Практикум з організації ДП

ВК 2.4 Охорона дитячого голосу

ВК 2.4.1 Методика роботи з аматорським колективом

ВК 2.5 Сценічна підготовка та майстерність актора ВК 2.5.1 Сценічна мова ВК 2.6 Основи реклами та PR в мистецтві

ВК 2.6.1 Медіаосвіта та медіаграмотність

ВК 2.7 Основи диригування

ВК 2.7.1 Основи аранжування

ВК 2.8 Основи сучасного танцю

ВК 2.8.1 Культура публічного виступу

ВК 2.9 Основи вікової психології

ВК 2.9.1 Артперфоманс

Загальний обсяг вибіркових компонент (кількість кредитів) 30

Вибір з каталогу освітніх компонентів

Спеціалізація «Народний спів»

ВК 2.1 Основи філософських знань

ВК 2.1.1 Охорона праці в галузі

ВК 2.2 Соціологія ВК 2.2.1 Тайм-менеджмент

ВК 2.3 Концертно –виконавська практика

ВК 2.3.1 Практикум з організації ДП

ВК 2.4 Охорона дитячого голосу

ВК 2.4.1 Розшифровка народних пісень

ВК 2.5 Сценічна підготовка та майстерність актора

ВК 2.5.1 Вдосконалення виконавської майстерності

ВК 2.6 Основи реклами та PR в мистецтві

ВК 2.6.1 Медіаосвіта та медіаграмотність

ВК 2.7. Основи імпровізації

ВК 2.7.1 Основи композиції

ВК 2.8. Основи сучасного танцю

ВК 2.8.1 Культура публічного виступу

ВК 2.9 Основи вікової психології

ВК 2.9.1 Артперфоманс ВК 2.10 Інструментознавство та інструментовка

ВК 2.10.1 Вдосконалення диригентської майстерності

ВК 2.11 Постановка концертного номеру

ВК 2.11.1. Індустрія дозвілля

Загальний обсяг вибіркових компонентів (кількість кредитів) 36

Спеціальні (програмові фахові) компетентності

СК 1 Здатність використовувати знання та розуміння традиційних і сучасних культурно мистецьких процесів і практик у власній професійній діяльності.

СК 2 Здатність демонструвати достатній рівень виконавської майстерності.

СК 3 Здатність відтворювати художньо-образний зміст музичного твору у виконавській діяльності.

СК 4 Здатність використовувати спеціалізовані знання з теорії, історії та методології музичного мистецтва

СК 5 Здатність демонструвати професійні навички та уміння в організаційно-творчій/ виконавській /педагогічній діяльності.

СК 6 Здатність передавати знання, застосовувати професійні та педагогічні методи, підходи, технології, знання вікової психології в умовах роботи з аматорським колективом та /або в педагогічній діяльності на рівні початкової мистецької освіти.

СК 7 Здатність самостійно організовувати та проводити індивідуальний та/або колективний репетиційний процес у професійній діяльності.

СК 8 Здатність оперувати професійною термінологією.

СК 9 Здатність застосовувати інтегровані знання з інших видів мистецтв у професійній діяльності.

СК 10 Здатність використовувати технологічні ресурси, новітні цифрові звукові технології в професійній діяльності.

СК 11 Здатність відслідковувати й оцінювати власний прогрес та досягнення у професійній сфері, проявляти критичну самосвідомість.

СК 12 Здатність здійснювати міжособистісну та соціальну взаємодію для досягнення професійних цілей.

СК 13 Здатність презентувати результати своєї творчої /педагогічної/ організаційно-творчої діяльності перед аудиторією з урахуванням її специфіки.

СК 14 Здатність до професійної самореалізації.

Здобувачі освіти, які навчаються на цикловій комісії «Академічний та народний спів», постійно беруть активну участь у концертній діяльності коледжу, посідають призові місця на міжнародних, всеукраїнських вокальних конкурсах і фестивалях.

Випускники можуть здійснювати професійну діяльність і в інших сферах за умови відповідності рівня освіти та отриманих компетенцій до кваліфікації працівника.

Продовжувати навчання за початковим рівнем (коротким циклом) або першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти. Набуття додаткових кваліфікацій у системі освіти дорослих, зокрема, післядипломної освіти.

На жаль, із початком повномасштабного вторгнення агресора на територію нашої країни багато випускників, які плідно працювали у мистецькій і культурній сфері, були змушені змінити місце роботи, але викладачі коледжу та циклової комісії, незважаючи на усі тимчасові труднощі, пишаються своїми випускниками і їх здобутками!

випуск 2002 р. Смоляга (Мисак) Тетяна – солістка Херсонського обласного академічного музично-драматичного театру імені Миколи Куліша

випуск 2005 р. Михайлова Ольга – Директор Криничненського будинку культури, хормейстер та художній керівник. Керівник та головний хормейстер народного фольклорного ансамблю музики та пісні “Криничанка”, м. Болград, Одеська область. Керівник вокального ансамблю “Співограй”, квартету “Славний” та вокальної студії “Art- Style”. Колективи є лауреатами обласних, регіональних, всеукраїнських та міжнародних фестивалів. У репертуарі колективів болгарські, українські народні та естрадні пісні.

випуск 2008 р. Шерзай Лейла – оперна співачка до повномасштабного вторгнення рф активно співпрацювала з Херсонською обласною філармонією, приймає участь у різноманітних мистецьких проектах та з успіхом гастролює з концертними програмами в Європі.

випуск 2009 р. Марко Ірина – естрадна-оперна співачка, викладач кафедри вокального виконавства Українського державного університету ім. М. Драгоманова

випуск 2013 р. Галицька Валерія – має великий досвід викладацької роботи у освітніх закладах Херсонщини : Херсонський фізико-технічний ліцей: учитель музики, керівник вокального гуртка, Новокаховська ЗОШ № 6: учитель музики, Каховська школа мистецтв: учитель вокалу, керівник хору, ХНУМ ім. І. П. Котляревського: артистка хору другої категорії. На разі викладає спів у Дитячий музичній школі №5 м. Харків

випуск 2013 р. Пархоменко Дар’я – до повномасштабного вторгнення рф артистка хору Харківського академічного театру музичної комедії, на теперішній час викладач співу у Академії естрадного мистецтва Kinder mix show у м. Харків.

випуск 2014 р. Селіфонова Ірина – до повномасштабного вторгнення рф артистка хору Одеського національного академічного театру опери та балету, на разі співпрацює з OPERA na ZAMKU м. Щецин, Польща.

випуск 2015 р. Знахаренко Іван – артист Миколаївського національного академічного українського театру драми та музичної комедії.

випуск 2016 р. Манжай Анна  – викладач Співу КЗСМО «Музична школа № 3» ХМР м. Херсон.

випуск 2016 р. Юрінцева Ганна – до повномасштабного вторгнення рф артистка-вокалістка Дніпровського академічного театру опери та балету, нині співпрацює з Львівським національним академічним театром опери та балету імені Соломії Крушельницької.

випуск 2019 р. Кондакова Анна – викладач співу КПЗО «Мистецька школа №2» ім. О.К. Глазунова м. Одеса.