ПРО СПЕЦІАЛЬНІСТЬ

Циклова комісія «Музично-теоретичні та хорові дисципліни» включає спеціалізації, які мають свої витоки з початку заснування навчального закладу. Етапи  діяльності циклової комісії відображають шлях історичного розвитку професійної мистецької освіти на Херсонщині.

Першими викладачами-фундаторами, які заклали хорову і теоретичну школи в коледжі були талановиті митці серед яких Я. В. Дюмін, І. Є. Борщевський, І. В. Павлов, Н. С. Костюшенко, Г. А. Яцентківський, С. Н. Федорович, П. Г. Стеценко.

          Вагомі сторінки в історію та розвиток теоретичного і хорового відділів в 2-й пол. ХХ – поч. ХХІ ст. вписали такі викладачі як В. В. Павкович, Ю. В. Валерштейн, І. О. Муравська, Е. І. Добрикін, Д. С. Жерниченко, Н. Ф. Мартинова, Є. С. Сівцов, О. А. Липа, Т. І. Ординська, Т. І. Чепурна, В. К. Анікеєва, І. В. Якубовська, І. В. Щербак, В. О. Трубчак (теоретичний відділ); М. В. Алейніков, І. К. Шарапов, В. І. Кузнєцов, Н. Б. Фіздель, В. М. Мілютіна, В. Ю. Чорний, Ю. М. Зимовець, О. В. Климова, Т. І. Вогірєва (відділ хорового диригування).

Протягом багатьох років колектив професійно зростав, формувався.

Сьогодні на цикловій комісії працюють високопрофесійні, талановиті, креативні викладачі:

  • Н. А. Старюченко – голова циклової комісії, викладач-методист, кандидат мистецтвознавства;
  • Т. В. Григор’єва – викладач вищої категорії;
  • С. П. Галуненко – викладач вищої категорії, старший викладач;
  • Г. Г. Гетьман – викладач 1 категорії, кандидат мистецтвознавства;
  • М. В. Гуменна – викладач 2 категорії.

Показово, що всі викладачі, які працюють зараз, є випускниками нашого коледжу. Кожен з них є творчою особистістю, що сприяє формуванню всебічного розвитку майбутніх фахівців.

Циклова комісія працює за освітньо-професійною програмою «Музичне мистецтво», розробленої на основі стандарту фахової передвищої освіти України спеціальності 025 «Музичне мистецтво», галузі знань 02 «Культура і мистецтво», затвердженого  наказом Міністерства культури та інформаційної політики України від 14.06.21 р. №430 зі спеціальності «Музичне мистецтво», за спеціалізаціями «Хорове диригування» та «Теорія музики».

Здобувачі освіти по закінченню навчання отримують освітньо-професійний ступінь фахового молодшого бакалавра за спеціальністю «Музичне мистецтво». Основна кваліфікація 3476 – «Керівник аматорського хорового колективу» (для спеціалізації «Хорове диригування» та 3340 – «Викладач мистецької школи» (для спеціалізації «теорія музики»). Також для спеціалізації «Хорове диригування» передбачено отримання додаткової кваліфікації 3340 «Викладач мистецької школи».

Термін навчання для отримання кваліфікацій 3 роки 10 місяців на основі БЗСО та 2 роки 10 місяців на основі ПЗСО.

Спеціальні компетентності у здобувачів освіти формуються завдяки основним освітнім компонентам:

Загальні освітні компоненти Для спеціалізації «Хорове диригування» Для спеціалізації

 «Теорія музики»

Теорія музики Основи диригування Поліфонія
Гармонія Історія виконавства Фортепіано
Аналіз музичних творів Фортепіано Методика викладання сольфеджіо
Сольфеджіо Постановка голосу Методика викладання музичної літератури
Зарубіжна музична література Хоровий клас Практичне навчання
Українська музична література Хорознавство та методика роботи з хором Педагогічна практика сольфеджіо
Український музичний фольклор Основи хореографії Педагогічна практика музичної літератури
Комп’ютерні технології в музиці

В результаті опанування основних освітніх компонент, здобувачі освіти ЦК «Музично-теоретичні та хорові дисципліни набувають такі спеціальні компетентності:

СК 1 Здатність використовувати знання та розуміння традиційних і сучасних культурно-мистецьких процесів і практик у власній професійній діяльності.

СК 2 Здатність демонструвати достатній рівень виконавської майстерності.

СК 3 Здатність відтворювати художньо-образний зміст музичного твору у виконавській діяльності.

СК 4 Здатність використовувати спеціалізовані знання з теорії, історії та методології музичного мистецтва.

СК 5 Здатність демонструвати професійні навички та уміння в організаційно-творчій /виконавській/педагогічній діяльності.

СК 6 Здатність передавати знання, застосовувати професійні та педагогічні методи, підходи, технології, знання вікової психології в умовах роботи з аматорським колективом та /або в педагогічній діяльності на рівні початкової мистецької освіти.

СК 7 Здатність самостійно організовувати та проводити індивідуальний та/або колективний репетиційний процес у професійній діяльності.

СК 8 Здатність оперувати професійною термінологією.

СК 9 Здатність застосовувати інтегровані знання з інших видів мистецтва в професійній діяльності.

СК 10 Здатність використовувати технологічні ресурси, новітні цифрові звукові технології в професійній діяльності.

СК 11 Здатність відслідковувати і оцінювати власний прогрес та досягнення у професійній сфері, проявляти критичну самосвідомість.

СК 12 Здатність здійснювати міжособистісну та соціальну взаємодію для досягнення професійних цілей.

СК 13 Здатність презентувати результати своєї творчої/педагогічної/організаційно-творчої діяльності перед аудиторією з урахуванням її специфіки.

СК 14 Здатність до професійної самореалізації.

По закінченні навчання випускники ЦК «Музично-теоретичні та хорові дисципліни» Херсонського фахового коледжу культури і мистецтв можуть працевлаштуватися в установах, закладах, підприємствах, організаціях різної форми власності на таких посадах:

Спеціалізація «Хорове диригування Спеціалізація «Теорія музики»
Керівник аматорського хору/ансамблю;

Регент;

Викладач мистецької школи.

Викладач музично-теоретичних дисциплін в мистецькій школі;

Лектор.

Крім того, випускники  циклової комісії можуть працювати в студіях звукозапису, займатися музично-редакторською діяльністю, бути лекторами-музикознавцями, ведучими концертних заходів, артистами провідних хорових колективів тощо.

Також випускники можуть продовжити навчання у вищих навчальних закладах.